Göz Kapağı Düşüklüğü Nedir?

Göz kapağı düşüklüğü çeşitli nedenlerle meydana gelen ve göz kapağının, görüş açısını engelleyecek şekilde sarkmasına yol açan bir sağlık sorunudur. Bu rahatsızlık sol ya da sağ göz kapağı düşüklüğü olarak tek gözde görülebilir. Aynı zamanda sağ ve sol göz kapağı düşüklüğünün bir arada meydana geldiği bir durum da yaşanabilir. Üst ve alt göz kapağı düşüklüğü de bu rahatsızlığın türleri arasındadır.

İki ya da bir göz kapağında düşüklüğü olan hastalardaki şikâyetler birbirinden farklı olabilir. Kimi bu durumdan rahatsızlık duymazken kimi ciddi problemler yaşar. Üstelik söz konusu rahatsızlık neticesinde farklı hastalıklar ortaya çıkabilir. Doğuştan göz kapağı düşüklüğü problemi olan hastaların yanı sıra sonradan çeşitli sebeplerle bu problemle muhatap olanlar vardır. Hastalığın doğuştan ya da sonradan olmasına bağlı olarak uygulanacak tedavi yöntemi de değişir.

Göz kapağı düşüklüğü ameliyatının yanı sıra farklı estetik müdahaleler de uygun hastalar için tercih edilebilir. Tedavi sürecinde nasıl bir yol izleneceğine hekim, tecrübesine göre karar verir. Hekimin tecrübesi bu aşamada son derece önemlidir çünkü hatalı bir müdahale ciddi sorunlara yol açabilir. Bu nedenle her zaman alanında tecrübeli bir hekimden destek almanızda fayda vardır.

Göz Kapağı Düşüklüğü Sebepleri Nelerdir?

“Göz kapağı düşüklüğü neden olur?” sorusunun yanıtı hem bu problemi yaşayanlar hem de onların yakınları tarafından merak edilir. Göz kapağı düşüklüğü nedeni hastanın henüz anne karnındayken yeterince kaslarının gelişmemesinden ileri gelebilir. Kapağı kaldıran kasın yeterince gelişmemesi hâlinde bebeklikten itibaren çift ya da tek göz kapağı düşüklüğü bariz bir şekilde ortaya çıkar.

Yaşlılık, tek taraflı göz kapağı düşüklüğü nedenleri arasında yer alır. Yaşla beraber ciltte sarkma ortaya çıkar ve bu süreçten göz kapakları da nasibini alır. Yaşa bağlı olarak ortaya çıkan düşüklük yalancı göz kapağı düşüklüğü olarak adlandırılır. Ancak bu tür durumlarda estetik operasyonlarla düşüklüğün giderilmesi mümkündür.

Hastalığın nedenleri arasında bazı hastalıklar da yer alır. MS, horner sendromu gibi farklı hastalıklar levator kasını etkileyerek düşüklük yaratır. Bu hastalıklar sinir felci oluşturarak kasların hareket sistemini bozar. Myastenia Gravis gibi farklı rahatsızlıklardan kaynaklı düşüklük yaşanabilir. Ayrıca göz çevresinin darbelere bağlı olarak uğradığı travmalar da bu rahatsızlığın nedenleri arasındadır.

Çeşitli ameliyatlardan ya da estetik müdahalelerden kaynaklı bir süreç söz konusu olabilir. Botoks sonrası göz kapağı düşüklüğü gibi bir durum yaşansa bile bunun geçici olduğunu bilmek önemlidir. Botoks sonrası birkaç hafta içinde bu belirti kaybolur. Kontakt lens kullanımı sırasında gözün sürekli esnetilmesi nedeniyle düşüklük olabilir.

Göz Kapağı Düşüklüğü Belirtileri Nelerdir?

Göz kapağı düşüklüğü belirtileri bazen net bir şekilde ortaya çıkarken bazen tam olarak anlaşılmayabilir. Bu belirtileri şu şekilde sıralayabiliriz:

• Özellikle bebeklerde ve çocuklarda doğru gözlemle belirtiler net bir şekilde anlaşılabilir.
  • Tek taraflı düşüklükte başın sürekli geriye atılması ve böylece daha net görüş açısı elde edilmeye çalışılması söz konusudur.
  • Göz kapağındaki düşüklüğün belirtileri arasında kaşların kaldırılması da vardır. Bazı hastalar kaşlarını kaldırarak etrafı daha net görmeye çalışır.
  • Üst göz kapağımızdaki düşüklük nedeniyle gözlerde normalden fazla sulanma ya da kuruluk ortaya çıkabilir. Bu durumu göz kapağı düşüklüğünün yarattığı etkiye bağlamak mümkündür.
  • Göz bebeğinin üzerine inen kapak nedeniyle hastanın dış görünümü de olumsuz etkilenir. Bu nedenle hasta psikolojik olarak kendini kötü hisseder. Sosyalleşmekten kaçınma gibi davranışlar görülebilir.
  • Hastalıklara bağlı ortaya çıkan düşüklükte hastalıkların belirtileri de diğer problemlere eşlik eder.
  • İleri safhalarda kirpik batması ve enfeksiyon problemi baş gösterebilir.

Göz Kapağı Düşüklüğü Nasıl Tedavi Edilir?

“Göz kapağı düşüklüğü nasıl geçer?” sorusunun yanıtı bu problemi yaşayan kişilerin en çok merak ettiği konulardan biridir. Birçok hasta ameliyatsız olarak bu sorundan kurtulmak için “Göz kapağı düşüklüğüne ne iyi gelir?” sorusuna da yanıt arar. Göz kapağı düşüklüğü ameliyatsız çözüm sağlanabilen bir rahatsızlık değildir. Göz kapağı düşüklüğü egzersiz yaparak da düzelmez. Hastalığın nedenine göre gerek estetik müdahalelerle gerek ameliyatla tedavinin sağlanması mümkündür.

Göz kapağı düşüklüğü tedavisi için ilk olarak hekim değerlendirmesi yapılması şarttır. Bu sayede en doğru yöntem belirlenir. Kapak düşüklüklerinde tedavi eğer sorun göz kapağı kasından kaynaklanıyorsa ameliyatla gerçekleştirilir. Sadece sarkma söz konusuysa bu duruma göz kapağı estetiği ile çözüm sağlanabilir.

“Botoks sonrası göz kapağı düşüklüğü ne zaman geçer?” sorusuna yanıt arayanlar için herhangi bir tedavi prosedürü uygulanmasına gerek yoktur. Bu geçici bir sorun olduğu için kendiliğinden düzelir. Levator kasının kısalığı ya da işlevini yeterinde yerine getirememesi durumunda göz kapağı düşüklüğü ameliyatı yapılır.

Eğer ameliyatsız estetik müdahaleye karar verildiyse uygulanabilecek yöntemlerden biri plazma tedavisidir. Ayrıca altın iğne ve HIFU gibi farklı tekniklerden de yararlanılması mümkündür. Bu tekniklerle sarkma giderilerek hastaya daha enerjik bir göz yapısı kazandırılır. Genellikle geçici çözüm sağlayan bu tür yöntemlerin belli aralıklarla tekrarlanması gerekir.

Göz Kapağı Düşüklüğü Neden Tedavi Edilmelidir?

Göz kapağı düşüklüğü zararları olan bir hastalıktır. Bu nedenle bir an evvel tedavi edilmesi gerekir. Göz kapağı düşüklüğü riskleri arasında ilk sırada göz tembelliğini sayabiliriz. Ayrıca rahat görememe sonucunda gözde farklı görme kusurlarının oluşması da beklenir.

“Göz kapağı düşüklüğü hangi hastalığın belirtisi?” sorusuna yanıt verirken MS gibi çeşitli sinir sistemiyle alakalı hastalıklardan bahsetmek mümkündür. Bu tür durumlarda hastalığın geneline yönelik bir tedavi prosedürü uygulanmalıdır. Ayrıca çeşitli kas hastalıklarını da göz kapağı düşüklüğüne yol açan bir etken olarak değerlendirebiliriz. Alt ve üst göz kapaklarındaki düşüklük gözlerde yaşarma sorununa, kornea yaralarına yol açabilir. Bu tür sorunlar yaşamamak için mevcut sorunun vakit kaybetmeden tedavi edilmesinde fayda vardır.

Göz Kapağı Düşüklüğü Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Göz kapağı düşüklüğü ameliyatı sırasında hasta lokal anestezi altındadır. Bu sayede operasyon esnasında ağrı ya da acı hissedilmez. Düşüklüğün kaynaklandığı alana göre sorun yaratan kas ya da sarkan deri operasyon esnasında alınır. Operasyon sırasında iz kalmaması için hekim tarafından azami hassasiyet gösterilir. Kapağın kıvrılma noktasından atılan dikişler, dışarıdan bakıldığında belli olmaz.

Operasyon sırasında levator ve müller kasına müdahale edilebilir. Müller kasına müdahale edildiği takdirde bu kas kısaltılır. Levator kasının işlevsel olmamasından kaynaklı bir durum söz konusuysa göz kapağı kaşın kaldırılmasını sağlayan kaşa bağlanabilir. Bu yöntemde askılama işlemi silikon askıyla ya da hastanın bacağından alınan zarla sağlanır.

“Göz kapağı düşüklüğü ameliyatı ne kadar sürer?” sorusunun yanıtı da bir hayli merak edilir. Bu operasyon yaklaşık olarak 8 dakikada tamamlanabilen kısa bir işlemdir. Hastanın bireysel durumuna göre operasyon daha kısa ya da uzun sürebilir. Ameliyattan sonra hekim tarafından hastaya gerekli bilgilendirme yapılır. Göze su temas ettirmemek, güneşten gözü korumak gibi detaylara operasyon sonrasında uymak önemlidir. Ayrıca operasyon bölgesine temas etmemek de önemli bir detaydır.

“Göz kapağı düşüklüğü ameliyatı devlet karşılıyor mu?” sorusunun yanıtı operasyonu yaptırmak isteyenlerin cevabını aradığı konulardan biridir. Hastanın sağlığı için zaruri operasyonlar genellikle devlet tarafından karşılanır. Bu sayede göz kapağı düşüklüğü ameliyatı fiyatları daha düşük olur ya da hiç ödeme yapılmaz. Ayrıca özel hastalık sigortası sağlayıcılarının sunduğu kolaylıklardan da yararlanılabilir.

Ameliyat fiyatları her klinikte aynı değildir. Hatta hekimden hekime de fiyat farklılıkları söz konusu olabilir. Fiyat detayını hekiminizle görüşmeniz gerekir.

İlgili İçerikler
Sağlık Turizminde Dünya’da İlk 5’teyiz

Sosyal yaşamın tamamen sekteye uğradığı pandemi döneminde sağlık turizmi de ciddi şekilde etkilendi elbette.

Meme Estetiği Hakkındaki Gerçekler

Meme estetiği; meme biçimi, meme genişliği ve meme görünümü gibi pek çok nedene bağlı...

Burun Estetiğinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Burun estetiği, kişinin yüzündeki dengeyi ve uyumu iyileştirmek amacıyla yapılan estetik bir cerrahi prosedürdür.

Ter Kokusuna Ne İyi Gelir?

“Ter kokusu neden olur?” sorusuna yanıt arayan pek çok kişi vardır. Günlük hayatı...

Son Güncelleme Tarihi : 16.10.2024